Värdefulla relationer och reflektioner.

Wow... Vilken respons!
 
Bara att vädra mina känslor gjorde livet lättare, precis som jag misstänkte. Det jag inte hade väntat mig var att vänner från olika platser skulle höra av sig med pepp och tips. Som jag skrev igår, så är jag oerhört lyckligt lottad med fina vänner och gårdagen bevisade detta. 295 olika personer läste gårdagens inlägg och nätkärleken flödade.
 
Jag kommer tillbaka till att tänka på det här med olika personligheter med olika egenskaper. Jag skrev för många år sedan ett inlägg om två typer av vänner som jag tyckte att jag hade. Ena typen var inkännande och stöttande utan att jag sa något och den andra var handlingskraftig. Jag lägger från igår till en tredje: Tacksam och kärleksfull. Alla ser inte vad som händer utan att man talar om det, men de allra flesta vill stödja när de vet, och det är en himla fin grej ändå.
 
En annan effekt av gårdagens inlägg var gemenskapen. Människor som jag inte tycker mig känna särskilt väl öppnade sig och berättade att de också bär på liknande tankar och går igenom liknande situationer. I slutet av gårdagen kände jag mig väldigt oensam och väldigt älskad. Och också kapabel till att förändra min situation.
 
Och hur mår jag idag? Lite bättre faktiskt. Jag känner fortfarande någon sort panik, och det komemr jag nog att göra tills jag hittar nytt jobb, men jag har ett så fint kontaktnät runt mig, att jag inte behöver vara orolig. Stressgropen är längre bort och jag ska fokusera på att prioritera för att klara mig från den helt.
 
 
 
Tack vänner, det här är nog bara början!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback