Början av ett farväl.

Jag är inte oförmögen att känna. Även om jag med ett leende på läpparna säger att det ska bli tråkigt att lämna Piteå. Jag känner att det här är rätt beslut. Jag känner att det är ingenting med staden Piteå jag kommer att sakna. Jag kommer inte sakna de kassa bussförbindelserna eller de dåliga öppettiderna på stan helgtid. Jag kommer inte sakna skolans prestationångest. Jag kommer inte sakna att fråga och be om att få vara med, men aldrig få det. Jag kommer inte sakna Kappa. Jag kommer inte sakna studentområdet. Jag kommer inte sakna all depression som ingen tar tag i. Jag kommer inte sakna att behandlas som luft.
Jag kommer däremot att sakna en del vänner. Jag kommer att sakna Hosse och Maria. Jag kommer att sakna stallfolket. Jag kommer att sakna min röda byrå. Jag kommer att sakna Pite Gospel. Jag kommer att sakna Åsa och våra grupparbeten. Jag kommer att sakna charmen i att alla känner alla. Jag kommer att sakna Bytes/Säljes/Bortskänkes på ankars.
Jag kommer inte sakna tentor. Jag kommer inte sakna musiken. Jag kommer inte sakna kårkvällarna.
Jag kommer däremot sakna soliga eftermiddagar utanför 79an. Jag kommer sakna att dansstäda utan att någon bryr sig om ljudnivån.
Om du undrar om jag kommer sakna dig, så vet jag inte. Jag kommer i alla fall att få börja leva mitt liv. Äntligen. Jag gör något nu för min skull för första gången på riktigt. Jag kan och jag ska.
Fuck the rest. Så att säga.
<3

Kommentarer
Postat av: Alina

Maria, du skriver så jäkla bra! Jag blir alldeles gråtig. Och jag tycker att du gör helt rätt som sticker därifrån, för det låter som att mycket har varit så jobbigt. Och då handlar det inte om att du flyr eller nåt, utan om att du har en överlevnadslust. Och det min vän, är den allra viktigaste egenskapen man kan ha.

Göteborg kommer välkomna dig med öppna armar! Kram <3

Postat av: Malin

Hej Maria! Hittade din blogg av en slump när jag googlade runt på "Zaranka". Så tråkigt att du inte trivts i Piteå, men så roligt att du nu är påväg mot något nytt och spännande som förhoppningsvis blir bättre och rätt för dig! :) Hälsningar från Malin och Zaranka (jag som kom och kikade på lektionen då du red honom så fint).

2012-05-30 @ 20:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback