Promenad runt Härlanda Tjärn.

Igår gick jag runt sjön härnere. Mest för att jag ville att Pixie skulle få sig en längre tur och röra på tassarna. Tydligen så skulle även halva Göteborg löpträna just den tiden också.
Folk sprang förbi ensamma, två och två och i hela FLOCKAR! En flock sprang nästan över min lilla hund och en annan flock hade en tränare efter sig på cykel som ropade uppmuntrande ord.
 
Jag reflekterade över två saker:
1, Varför går man inte på vänster sida på gångvägar också? Jag gör det i alla fall, så alla andra får väja, men det är värt det, eftersom Pixie inte blir översprungen då. Liksom, vad skiljer en gångVÄG från en bilVÄG, mer än biltätheten?
2, Det var måndag igår. Kanske startade alla dessa människor sitt nya liv just igår? Kanske inte den yngre flocken med tränaren. De hade nog bara måndagsträning. Stackarna.
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback