Ledig?

Det är ovant det här. Jag bor i en ny stad, med en massa nya människor. Det är sommar och regnar varannan dag. Jag har inga bruna ben och knappt nån färg i nyllet. Jag rider inte varje dag. Jag jobbar och vet att jag kommer fortsätta med det i höst.
 
Det är läskigt och oerhört befriande. För första gången sen jag var 7 år så betyder inte hösten en återgång till skolan. När jag tänker på det så blir jag så glad att jag vill gråta lite. Det känns som att jag har knutit upp hårt bundna band och det känns så skönt. Jag kan gå till jobbet och fokusera på det och när jag går därifrån så är jag ledig.
 
Då kommer vi till den största ångesten: Ledighet. Jag tror inte längre jag vet vad man gör när man är helt ledig. Jag har alltid varit i stallet så fort jag är ledig. Eller pluggat. Eller sjungit. Ni fattar grejen. Men nu är jag ledig. Ledig utan krav. Ledig utan att planera minuterna. Vad gör man? Jag kanske måste skaffa en häst snart?
 
Så. Nedan vill jag ha era bästa tips på vad man gör vid ledighet. Jag antar att någon är bättre än mig på det här. Jag bor i Göteborg och har hund. Vad gör man?
GO!
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback