Finaste hunden!

Jag älskar våran hund! Hon är så himla underbar. Idag har jag hårdtränat med mjukosten. Stanna och inkallning har varit de två sakerna vi tränat ute. Och sen också sitta och hålla kontakt vid människopassering (och hundar, men det går sådär "vill LEEEEKAAAAA").
Inne har vi morotstränat istället! Hon kan sen tidigare "sitt" och "high five" och kanske lite "ligg", men det har vi fått öva en del och hon gör det inte på kommando än, men snart. Jag har lärt henne "dansa" och nu jobbar vi på "snurra runt" och snart tar vi "andra hållet". Steget efter det är väl att koppla ihop "dansa" med "snurra runt" och "andra hållet". "Kanin" vore kul också. Och "pang". "Kryp" har vi bara påbörjat, men hon blir så hetsig av det, så jag avvaktar lite:P.
Det är så himla kul att ha hund och är man bara riktigt positiv så går ju allt! När det blir varmare ska jag försöka hinna gå en allmännlydnadskurs och sen (när hon är superlydig och jätteduktig på inkallning och stanna) så vill jag försöka gå en agilitykurs. Men det får bli om ett par år, jag ska ju hinna med hästarna och skolan också!:P
Nere tv: "dansa"
Foto: Evelina Hermansson

<3

Kommentarer
Postat av: Mariah

åh, hon är så söt!

Postat av: Anna Maria

Heeej, vad fint min lilla prinsessa har fått det! :) Jag är nämligen Pixies förra "ägare", jag hade henne från 8 veckors ålder och hon var världens bästa hund, var väldigt svårt att skiljas från henne men jag ser att hon har det bra hos dig när jag ser bilderna och sånt, så kul att höra, får tårar i ögonen, Ta väl hand om "min" fina älskling, kommer alltid minnas henne, min Fina Pixi :)

Mvh

Anna Maria

2012-01-18 @ 19:14:43
URL: http://ajaako.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilken sötnos:) Ang kortet så vet jag att den känner av även om man har det i en plånbok, men det använder jag aldrig.

2012-02-03 @ 23:45:29
URL: http://www.stoppstanna.com/sandra
Postat av: Alina

Åh, sötvovven!!

Hur känns det nu med Erik längre bort än vanligt? Jag hejar på er! :)

2012-02-04 @ 21:53:12
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback