Tankar om vänskap och vänner!

Såhär är det med vänner. Jag har flera underbara sådana, och just idag har jag funderat över två typer av vänner. Två kategorier, ingen bättre än den andra och alla lika viktiga.
  • Ena kategorin är de som ser på mig och genast känner jag att de ser min själ och mina djupaste tankar. Jag har (minst) två såna här vänner, nämligen Elin och Elin. Det är lustigt också att de har samma namn. Engström och Herlitz är efternamnen. Dessa två är sådana vänner som kan se mig och direkt veta hur de ska bemöta mig. De kan vara tysta en stund och känna in hur jag mår och samtidigt plockar de fram det viktigaste för mig att höra just där och då. Och jag önskar så mycket att jag också kunde det där! Mig tar det flera frågor och funderingar innan jag vet nåt. Poängen är att jag ÄLSKAR dessa två människor och sättet de behandlar mig på. Med ett otroligt lugn och någon sorts storasysterlig omtanke tar de hand om mig, utan att vi hörs speciellt ofta.
  • Andra kategorin är de som analyserar problemet och sedan går längder för att lösa det eller hjälpa mig att komma fram till ett svar. Här finns också två fina exempel! Den ena är Joseph Persson. Han är himla handlingskraftig och senast idag försökte han beställa en katalog om KY-utbildningar åt mig. För att jag kanske kan behöva det i mina framtida val, liksom. Den andra är Camilla Zetterman. Hon är underbar och hon är nog min bästa psykolog någonsin! Ställer tusen tusen frågor tills jag själv svarat på problemet och jag går alltid från henne lite klokare och lugnare om besluten jag måste ta. Och lite mer förvirrad för hon lyckas alltid hitta punkter som jag inte reflekterat kring tidigare.
Jag kanske utökar denna kategori-lista någon gång. Om jag får nåt infall. Man ska väl egentligen inte kategorisera och jag hoppas inte att någon av de nämnda tar illa upp. Jag är så glad över mina vänner och vet förstås att de är långt mer mångfacetterade än vad som framgår under varje kategori. Äsch, jag spårar. Fina vännerna!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback