Give me all your lovin'.

Idag har jag fått vara ridlärare. Och det var så länge sen sist. Otroligt bra. Jag gillar det. Varför ska jag inte jobba som ridlärare? Oh, well. Idag har i alla fall min käresta tagit sina första stapplande tygeltag. På Hosse till råga på allt!

Jag tog fram longerlinan och vi tog en tur runt slingan. Nu kan Hosse minsann inte längre låtsas vara ett nervöst fullblod, för han skötte sig så bra, så bra, och Erik kan numera starta, stanna, rida lätt och redogöra för den lodräta sitsen. Sen vet han vad utrustningen är till för också och varför hästar äter havre. Jag kunde inte vara stoltare än jag är. För er oinsatta så är de första stegen i lättridning inte lätta. Men han fixade det. High five!


Sen tog han både in och ut Hosse från hagen. Fina killar det där!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback