Sleeping with socks on my hands.

Jag tror jag är lite självdestruktiv. Det är synd egentligen. Jag analyserar och förstör fina saker. Som typ vänner. Jag tror att de inte vill ha mig för att jag inte är bra nog. Och så kan det vara, men då måste jag väl bli bättre då. Det är alltid upp till mig att ändra. Jag skulle kunna skriva ett blogginlägg om hur otroligt tråkigt och ledsamt jag tycker det är att ALDRIG få frågan om att t ex köra på konserter. Men det skulle inte hjälpa. För de som vill hålla mig ute kommer fortsätta med det, och de som vill ha med mig att göra, kommer ha med mig att göra.

Så skit samma. Jag bryr mig inte. Från och med nästa termin tar jag hand om mina studier och mitt hem och om de som vill ha mig i sitt liv. Jag vill fortfarande vara med på konserter, men jag tänker skita i det fakum att det tog två år för mig att sluta bry mig.

Det tog två hela år för mig att förstå att det spelar ingen roll. Jag är en värd person. Jag har kvalitéer som gör mig värd som person. Det kanske inte har med musik att göra men jag är duktig. Och jag är klar med mina första två år på högskolan och jag har läst 30 Hp mer än jag behövt, redan.

Det känns skönt att tänka såhär. Sak samma om jag aldrig fått haka på roliga projekt. Jag ska få haka på ett roligt till hösten och jag är mer än tacksam för det. Så vet ni? Jag bryr mig inte.

<3

Kommentarer
Postat av: ev

Du är en värd person och vi ska minsann ta tag i varandra när det börjar vankas Piteå igen. Själv har jag fått köra på två grejer - Boels och Kiss. Inga riktiga supergrejer heller, men man tar det man får. Let's just face it: Vi två hör hemma i fronten!

Postat av: Marlene

Du är så mycket värd Maria!! Jag sänder dig massa kärlek häruppifrån och längtar tills vi ses i höst!

2011-06-22 @ 19:47:18
URL: http://marlenegarcia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Huvudsaken är att du vet att du är bra, både mot dig själv och alla andra. Om andra envisar med att vara trångsinta tyder ju det bara på rädsla för förändring?

Bra inställning att lägga energi på det som gynnar dig, det gör jag!

Jag känner igen mig i det du skriver.

2011-06-28 @ 09:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback