Dag 8 – Mitt andranamn – och vad jag tycker om det.

Mitt andranamn är Christina. Det betyder "den Kristna" och jag tycker otroligt mycket om det! Dels är det ett vackert namn, vem vill inte heta Christina liksom? (Okej, min syster ville inte, men... Sak samma!) Och dels är det ett släktnamn från mammas sida.
Mammas mormor var "mormor Christina", min mormor heter Christina i mellannamn, mamma heter Christina i mellannamn, båda mina systrar heter Christina i mellannamn och den ena har det som tilltalsnamn, våran exbåt heter Kristina och den nya båten ska nog också heta det. Rykten säger att båten innan Kristina också hette Christina.
Anyways, det är ett vackert namn och jag tycker mycket om att heta Maria Christina.
(Maria betyder Älskad eller Önskad, så det är rätt bra det med;)).
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback