Dag 1 - En bild på mig + 10 fakta om mig.

  1. Jag är tydligen ganska noga med vad jag lägger ut för bilder på mig själv. Den här ovan t ex, tog kanske 5 minuter att välja ut och då finns det mååånga bilder på mig på min dator. Jag gillar helt enkelt att stå framför kameran!
  2. Jag älskar hästar. Jag har ridit sedan jag var liten kid (8 år) och nu är jag 23. Jag mår alltid väldigt bra av att hänga i stallet och jobba med händerna. Tyvärr är jag lite allergisk, vilket gör att jag får ta smällen efteråt, men det spelar ingen roll, jag älskar hästar! Fantastica är den bästa!
  3. Jag är en badanka. Det är himla lyxigt att vi har ett badkar i lägenheten i Piteå och jag utnyttjar det till fullo! Älskar vatten. Men bäst är det att bada på sommaren, i skärgården, från ett berg, eller från båten.
  4. Jag pluggar till musiklärare och muciserar därför en hel del. Instrument beror lite på vad som passar för stunden. Från början spelade jag blockflöjt, men nu sjunger jag, spelar gitarr och trummor och så sent som i våras tog jag mig an att spela lite dragspel. Jag får väl helt enkelt lära mig det jag behöver.
  5. Jag fascineras av olika ljud och av hur ljud uppkommer. Jag har en dröm om att bli en såndär proffsig ljudtekniker, men tror tyvärr inte att mitt intresse kommer räcka dit. Men man kan ju alltid bli hobby-duktig!
  6. Jag gillar sudoku bättre än korsord. Det är mer mekaniskt och man behöver inte lägga in varken värderingar eller tankekraft i det hela. Detta är nog ett resultat av att jag är otroligt lat.
  7. Jag blir lätt beroende av saker. Serier, maträtter, Erik, vänner, aktiviteter... Och när jag börjat med nåt så är det det ända jag vill göra ett tag och sen avtar intresset. Det enda som alltid varit lika starkt är hästintresset. Jag tror dock att Erik är en sån sak jag kan vara intresserad av i hela mitt liv.
  8. Jag har två fantastiska föräldrar, två fantastiska systrar och inte mindre än fyra fantastiska syskonbarn!
  9. Jag är inte särskilt spontan. Jag gillar att planera saker i tid och otid och skriver väldigt, VÄLDIGT gärna listor över saker jag ska göra.
  10. Mitt favoritprogram på tv just nu är "Vem vet mest?" som går vardagar kl 19.00 på SVT2. Hur det blev så vet jag inte, men jag älskar att mysa framför det programmet, svara själv, och se hur mycket jag kan. Det bästa är att se det med Erik. Vi kan olika saker och skulle man slå ihop oss kanske vi skulle vinna allt!
<3

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag älskar sånna här infosaker om folk, för jag är så sjukt nyfiken;) kanske att jag hakar på!:) den här känns enklare och roligare än den jag började med..som jag gav upp himla fort. Smart med sånna här när man har bloggtorka. Som jag har typ jämt nuförtin:) äh, jag hakar på, så får det bli!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback