Can I have the Cheese please?

Angående att tro på kärleken. Det är verkligen så att vi alla har olika erfarenheter av kärlek. En del har föräldrar som skiljt sig, en del har föräldrar som varit gifta och trogna i alla år. Jag tillhör den andra delen. För mig är det lätt att tro på att kärleken finns och att den är god och att jag förtjänar den. Alla förhållanden i min närhet fungerar. Jag ser hur jag vill ha det och jag vet att jag förtjänar det.
Men jag vet att det finns många som inte vet om att de förtjänar kärleken. De kanske aldrig har sett ett riktigt fint, fungerande förhållande. De hade det kanske tuffare än andra som barn. Jag har ingen insikt i dessa människors liv, men jag tänker ofta på hur svårt det kan vara. Och samtidigt på hur lätt det ska vara.
Det finns också mellantinget. De som har fina förebilder, som har upplevt vackra kärleksrelationer men som inte hållit. Det är tufft, I know. Men tro på kärleken, för den tror på dig.
"(Kärleken)...Den tror allting, den hoppas allting, de uthärdar allting..."
1 Kor 13:7.
Jag tror på äkta kärlek, och jag tror att jag har funnit den. Underbart, är vad det är.
Jag påminner er också om att sända tankar till Norge. Vi kanske inte kan göra något personligen, men vi måste få dessa månniskor som vill världen så ont, att kärleken vinner, och att de inte har rätten att bestämma om vem som ska dö.
Kärleken övervinner allt.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback