Närkontakt.

Jag tycker liksom jag lägger så mycket tid på skolan. Men imorse när Erik hade gått och jag skulle somna om, så funderade jag på hur stora kurserna egentligen är, och hur mycket tid man SKA lägga på dem. Enkel matte:

60Hp per år innebär 8 st 7,5Hp-kurser. 30Hp per termin innebär 4 st 7,5Hp-kurser. 40 timmar/vecka=100%. 40 timmar/vecka=8 timmar/dag (vardag). AUOn är 7,5Hp på en halv termin=4timmar om dagen. Sången är 7,5Hp på en hel termin=2 timmar om dagen. Trummorna är också 7,5Hp på en hel termin=2 timmar om dagen. Sångmetodiken är 7,5Hp på ett helt år=1 timme om dagen. Klassmusiken är också 7,5Hp på ett helt år=1 timme om dagen.

Detta skulle alltså i praktiken betyda att jag vardagar måste plugga 10 timmar varje dag. Eller drygt 7 timmar varje dag om man inkuderar helgen. Jag förstår varför det rekommenderas att inte läsa mer än 100%.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback