Peace out.

Tilläggas till föregående mattelektion här i bloggen kan ju att jag under denna tid har en ensemble, en kör att leda och 4 stalldagar i veckan. Plus! En pojkvän som jag vill ta mig tid för och vänner. Och disk. Och disk. Och disk. Och en lägenhet att städa.

Slår man ut allt detta på dagens aktiva timmar (8-22) minus den uträknade pluggtiden i föregående inlägg, så är det 4 timmar att lägga på dessa. Så: 4 dagar i veckan är jag i stallet minst 2 timmar varje gång. Pite gospel är 3 timmar. Disk och städ kan ske på helg, men också i veckan. Sen måste man ju räkna med middagstiden på kanske 1,5 timmar varje dag (inklusive laga). Så. Kära vänner och pojkvän, ni kan få låna mig ca 2,5 timmar 1 dag i veckan (må-fre) och en halvtimme 3 dagar i veckan (må-fre). Torsdagar går inte alls.På helgen är den bara en dag som går till stall (3 timmar) och så lite tid till städ (ca 4 timmar), men resten är jag all yours.

Detta är ju förstås bara om jag följer dessa 10 timmar i veckan-plugg.

Och gå nu inte och tyck synd om mig! Jag har valt mina kurser själv. Jag har valt mina fritidsaktiviteter och mitt samboliv. Jag trivs! Men ja. Jag börjar förstå att jag tycler jag har mycket på schemat ibland.

Mattelärare?

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback