Everybody needs a little time away.

Saker jag tänker på just nu:

1, Varför bloggar jag inte när jag tänker på saker? Alltså, inte när jag tänker på såna där privata saker, men såna där intressanta och diskuterande saker.

2, Okej, nu bloggar jag väl då, för jag har outhärdligt tråkigt och jag måste sysselsätta mig nu. NU! Varför inte med skolarbete? För jag tycker inte jag förtjänar att ha det SÅ tråkigt;).

3, Jag är en livsnjutare. Störningar i vardagen rubbar mig. Jag planerar gärna saker i förväg så jag kan få ut maximal njutning utan att behöva fundera på vad som komma skall. Exempelvis: När ska vi ses? Vet jag det, så behövs ingen oro för om vi ens kommer ses, vart vi ska ses, etc, utan fokus ligger på ATT vi ses och att jag vet när (och var och varför och hur. haha!). Jag tar vara på de så sakerna. Som att ligga kvar i sängen fem minuter trots att jag är klarvaken, bara för att solen lyser utanför. Eller stanna på vägen hem från stallet för att titta en stund på hackspetten, trots att det är -20 och jag håller på att frysa ihjäl. Eller att mysa med Erik på alla tänkbara platser och tidpunkter. Inget får gå till spillo. Eller att ta ett bad bara för att jag känner för det och då dessutom få typ vatten serverat eller massage eller underhållning eller liknande (Jag älskar dig Erik!).

4, Skolarbete är faktiskt roligt, så punkt två får sig en törn här. Men inte när jag måste! Eller bara när jag VERKLIGEN måste. Rapporten fick mig att känna mig som en högstadieelev igen. Jag ömsom älskar det och ömsom hatar det.

5, Varför bloggar jag inte för skolan längre? Kanske skulle kollas upp.

6, Erik.

7, Hästar.

8, Vad ska jag hoppa imorrn? Sist hade jag en lydnadsbana och i onsdags löshoppade han. Vad är vettigt liksom? Jag gillar lydnadsbanor, men jag kanske borde öva på annat också? Studs? Kombinationer? Femochenhalva? Svängar? Hjälp mig!

9, Jag är nervös? Varför?

10, Det snöar ute. Bra första april-skämt!;) Annars har jag inte blivit lurad idag än. Förra året var Sara den enda som lyckades lura mig. Jag är på min vakt i år
Sara!!;)

11, Erik igen. Galet vad den mannen påverkar mitt liv. Kanske är det bra med lite distans? Ska bli underbart att ses sen i påsk i alla fall!

12, AAtt jag luktar svett. Fräsha upp mig? Ja tack

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback