Hide and Seek.

Nu ska jag berätta en dålig sida hos mig. Ni vet hur det brukar se ut min lägenhet (eller mitt rum, om ni är den sorten som inte sett min lägenhet). Jag är rätt noga med att städa om jag vet att jag får besök. Jag vill ju visa att jag en ordentlig och organiserad person, för det är jag ju. Men ju längre terminerna lider, desto lättare tappar jag kontrollen. Kläderna hamnar i en hög och stannar där. Smulorna på bordet hamnar där och ligger kvar. Diskberget växer sig högre och högre för varje dag. Jag t o m känner att det luktar gammal disk, men det blir kvar ändå.
Mitt i den här röran, så vill jag bjuda hem folk, men det går inte. Och det allra värsta med hela tappa-kontroll-grejen, är att jag faktiskt tror att det ska bli bättre, utan någon större ansträngning. Det, mina vänner, har jag nu under morgonen insett att det inte blir. Därför ska jag nu ta 2 och en halv timme och städa, diska, dammsuga, torka golv, etc. Och min lägenhet ska bli visitbar igen.

Gott liv!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback