Ooh, baby, I'm hot just like an oven.

om gårdagens maträtt (läs: gulaschsoppa) var det godaste jag lagat sen jag kom till piteå, så var dagens maträtt det sjukaste jag lagat sen jag kom hit. Jag skrattade åt mig själv flera gånger, berömde mig då och då för jag är så uppfinningsrik och för att jag tar vara på allt jag har i min kyl. Avslutningsvis när allt var klart så hör jag hur grannen spelar "sexual healing" på högsta volym. Ah, livet är gott när man inte behöver kämpa för att le!:D

Dagens leende:

Detta behövs:

1 pkt snabbnudlar med tillhörande krydda.
lite ris som blitt över från nån tidigare dag.
lite inlagda (eller varför inte färska?) champinjoner som och blivit över nån gång.
en halv lök
två morötter
diverse kryddor du gillar, t ex chillipeppar och paprikapulver
soja
en skvätt mjölk
lite gräddfil
lite chilisås
en högljudd granne med halvtaskig musiksmak

1, Koka nudlarna så att de blir precis lite mjuka.
2, Skär upp och stek morötterna, champinjonerna och löken i lite smör.
3, Krydda med nudelkryddan och övriga kryddor.
4, När grönsakerna är lite mjuka så kan du he ner nudlarna och riset.
5, Gojsa runt litegrann och he på sojan och skvätten mjölk.

Såsen som jag hade till var helt enkelt gräddfil blandat med chilisås.

Sätt igång grannen och varsågod, ett leende kan serveras.

<3

Kommentarer
Postat av: verran

Så du hörde också det..jag fick mig ett leende på läpparna jag med!

2010-03-17 @ 22:20:17
Postat av: lussie

fin blogg!



skulle vara kul om du ville titta in och kolla in och komentera min mode/vardags blogg!



Have a nice day!

Postat av: Mariah

faktiskt ibland, har jag börjat målat nedre. men inte idag. nu var det vara utsuddad kajal ;P

2010-03-18 @ 19:42:59
URL: http://prithie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback