When to hold on...

Första dagen på jobbet. Gick bra tycker jag. Frågade om alla små specialgrejer och lärde mig på nytt hur allt funkar. Fick in en hel del PLU.koder från förra sommaren också.

Persikor: 4404
Nektariner: 4379
Avokado: 4046
Banan: 4011
Kravbanan: 94011
Färskpotatis: 4833
Special: 1012
Chark: 1009
Frimärken: 1018
Back med läsk: 7500
Godis: 1363
Purjolök: 4629
Ost: 1007
JonaGold äpplen: 4145
Gul lök: 4666
Gul lök, knippe: 4669
Räkor, frysta: 6711
Paprika, gul: 4688
Paprika, röd: 4680

Aja. Jag är nöjd i alla fall. Det tog inte lika lång tid att lära sig så många i år! Kunderna var söta som vanligt. En gammal man kom in på förmiddagen och köpte tidning (gamla människor köper alltid både expressen och aftonbladet, som om det är nån skillnad:P). Och sen började han prata om att hans fru var 77 år gammal nu och att han hade varit förälskad i henne sen han var 19 och han hade insett att han var den lyckligaste människan han känner. Jag började nästan gråta där jag satt på min stol i kassa två.

Senare på dagen kom en halvung kille in och handlade. Inget speciellt med honom. Jag bara la märke till hans stil opch att han verkade handla nyttigt och ekologiskt (ja, lite analyserar jag vad ni handlar. Men inte för mycket). Och så när det var klappat och klart så berättade jag summan för honom: "Det blir 666 kronor." "Ojdå" svarade han, "hoppas inte maten är alltför ond då". Haha! Vi konstaterade att det hade aldrig hänt nån av oss förut. Det var lite kul:P

Nu i alla fall är det SÖMN som gäller. Stepen var inte så kul idag. Men jag träffade en av mina gamla dagisfröknar. Som jag inte kände igen och som inte kände igen mig. Och hon hade tydligen handlat i min kassa på Ica idag också:P Lustigt det där.

Imorrn jobbar jag stängning. Tjihoo...

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback