Speak up, mister!

Är det en folksjukdom kanske? Det här med otrevlighet? För det finns alldeles för många i vårat land (I ösmo?) som tror på otrevlighet som lösningen på deras problem. Den lilla snåla kassörskan som inte bjuder på sina egna pengar, eller som frågar om leg när personer ser unga ut, eller som tanter tycker ska skriva elaka lappar till sina kollegor för att löken är dålig, har fått nog. Hon tror helt seriöst att sverige behöver bli lite trevligare.

Visst är vi trevliga, och det är troligtvis värre i sthlmsområdet än i norrlandet. Eller. Det ÄR det. Men det är ju fantastiskt trist att det vandrar människor här som tror på lösningen snäs och fräs. Jag avskyr snäs och fräs. Jag vill inte tillämpa det själv fast jag gör säkerligen det jag också. Det här ska läggas till på min "att förbättra"-lista. Synd att dagboken är i Skellefte.

Det var varmt i vattnet idag. Det var fint att Philip hängde på och badade. Jag behövde det, även om det inte var mer än en dryg timme (än drygt en timme?). Öppna imorrn. Måste bada sen. Det är bara så.

<3

Kommentarer
Postat av: Julia

Så sant som det är sagt! Eller det med att sthlm är värre än norrland vet jag egentligen inte så mycket om. Men det behöver bli bättre! Men det finns ju fortfarande vissa trevliga personer kvar. Jag vet iaf en jättetrevlig inom stockholmsområdet =)

Postat av: ZarahLinnea

Haha, du har rätt du är ganska otrevlig. :P

Näe, du är jättetrevlig. :)

Tack igen för att du gjorde mitt inlägg läsvärt. ;)

Och tack för den snygga komentaren i slutet. :P

Kram

2008-07-26 @ 21:16:03
Postat av: Mattsin

Aa, jag är fin. Coolt va?



Och det var väl både mer än en dryg timme och mer än drygt en timme? :P

2008-07-27 @ 22:14:53
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback