I've been a new sensation...

Vilken dag det var igår. Den var toppenfin. Tänk att det kan vända på en dag bara sådär. Och jag har inte ens varit nere.

Började med att i stilla mak vakna upp och äta frukost medans jag tittade på värdelösa komediserier som inte går att slita sig från. Lovely. Fick idén att jag skulle åka till Skogås och plocka upp skönheten så jag kan lära mig använda den tills bröllopet. Så jag hoppade på 11-tussen mot stan. Var hos syster vid 12. Pratade massor med Adde om kameran och han visade bilder och gav mig lite tips osv. Fick lunch hos syster också. Supergod pastasallad med hembakt bröd.
Blev erbjuden skjuts hem och fick kränga på mig skinnstället och åka Addes nya Kawasaki:D. Sådär, nu har jag haft sommarlov. Njöt hela vägen hem. Bytte kvickt om när jag kom hem och for ner till stallet. Uteritt på Nathalie till Säby och precis här vände det. När jag skrittade förbi Weltinis hage vid Säby Gård så kände jag att jag längtade hem till mammas tacolasagne som hon hade gjort dagen innan. En sån enkel sak. OCh jag längtade efter att få spela på Lolas bröllop och efter att få fota. Och framförallt längtade jag efter att få galloppera så fort som underlaget tillät och så fort som Nathalie ville. Jag hade fått inspirationen tillbaka. Även om det bara var i små små portioner. Och snartsnartsnart tror jag minnsann mig vilja hålla på med musik igen.
Jag gjorde allt klart och åkte hem för att äta. Nu fick jag emellertid inte tacolasagne utan revbensspjäll med stek potatis. Inte fy skam det heller. Och kvällen spenderades lugn framför TV och dator. Tills klockan nio, då Ken1 fick för sig att bjuda in mig att se film. Sagt och gjort. Lagligt och snyggt körde jag den långa biten till Sandhamn och hittade rätt nästan på en gång. Vi såg step up och drack te och spelade gitarr och piano och sjöng. Okej, det var han som spelade, jag vågade inte. Gosh, jag som trodde mig blivit modigare.
Klockan blev mycket och kvart i tre damp jag ner i sängen härhemma igen. Drog på mig mina HelloKitty-sockar och somnade när fötterna blivit varma.
Vilken dag.

Idag ska jag rida ut. Vädret suger och allt jag lyckats åstakomma änsålänge är lek med blixten och diverse inställningar på kameran. Jag har en vecka på mig. Jag ska lära mig mer och jag ska fota åtminstone tre bra kort på dagen D. Hoppas vädret blir finare så jag kan testa tele-objektivet=)

<3

Kommentarer
Postat av: ZarahLinnea

Tack för kranarna, det var snällt..

fast jag tror jag uppskattade kramarna mer. :)

Men vi ses snart.. OCH DÅ VILL JAG HA KRAMAR!!!! :)

2008-07-07 @ 22:40:22
Postat av: Julia

Jag tror att jag inte är den enda som börjar komma tillbaka ;)

2008-07-07 @ 23:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback