Nobody said it was easy...

Jag funderar... Och så. Men jag ska nog vänta en stund till med att fundera.

Det är svårt det här när man tänker på saker och blir frånvarande. Eller extremt närvarande. Men oftast frånvarande. Zarahlinnea frågade vad jag tänkte på idag. Det var inte djupare än att jag funderade på olika möjligheter om mitt hår skulle bli total katastrof när jag slingar det. Vilket det troligtvis inte blir.

Ytlig. Är jag ytlig. Ja. Den bittra sanningen kan möjligtvis vara så. Och på senaste tiden verkar det som att det är det enda jag tänker på. Fast det inte är det. Jag lovar. För när det komemr till andra så är jag absolut inte ytlig. Det är nog bara när det gäller mig själv. Jag måste kanske lära känna mig själv, så att jag tycker bättre om mig:P Om det nu går. Jag kanske är så att jag inte kommer tycka om mig ändå.

________________________

Even the best fall down sometimes
Even the wrong words seem to rhyme
Out of the doubt that fills my mind
I somehow find, you and I collide
________________________

Det här var ett halvt försök till att skriva sånna vettiga inlägg som på lunar. Ja, pinsamt nog had ejag lunar. Och nu kan jag inte ta bort den för jag var grymt mycket bättre på att skriva då. Jag skrev om saker som ibland hade betydelse. Folk läste för att det var intressant. Where did that go, liksom? Vad säger ni som hängt med sen urtidens lunarinlägg? Är jag mer sämst, eller har jag halt enkelt nått botten?

Någon gång ska jag bli någon som ni vill umgås med. Just nu är mina mål diverse prov och att komma igång med träningen. Och att sörja mitt forna liv. Ha! Bra Maria. Riktigt smart där:P Du lär ju garanterat komma nånvart om du bara tänker på det som varit. Det är ju verkligen troligt! Men ja. Som sagt.

Ingen sa att det skulle vara lätt. Och ingen sa att det blir lättare. Men jag sa att jag inte ska bli alltför insatt i saker. Och jag vet inte om jag kommer försöka. Vad händer nästa år liksom? Jag vill inte missa vadändetär. Vad ska jag söka? Ska ajg söka mellansel eller bara skita i det? Jag vet inte.

Men i alla fall. Jag skriver som många andra bloggare these days: Vem läser min blogg? Du kan gärna få säga ett ord eller så. Och vill du vara anonym so be it. Bara så jag har en halvkoll=)

<3

__________________________

I've been looking for You
I realise, nothing else will satisfy me
I'm so glad I found You
Now that I'm changed, no one can keep me away from You

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är inte så att du på något sätt är en tråkig person.. men du är väldigt avvisande mot andra människor. ja tror att du många gånger inte låter folk komma nära för att du tror saker om dej själv som inte stämmer. du är trevlig att umgås med. du är söt. men du stöter nog bort folk ibland..

2008-02-17 @ 16:14:30
Postat av: Tönt

Jag ville bara sga att jag tittar föri här ibland =D

2008-02-17 @ 16:24:33
Postat av: Maria

Okej.. Jag skrev att det gick bra med ett anonymt inlägg. Men det där var rätt ingående och rätt konstruktiv kritik. Om du vill skulle du gärna få förklara mer. Typ nånannanstans eller här. Hur avvisande?

2008-02-17 @ 16:32:39
Postat av: Isac

Jag läser ju också här ibland dårå liksoooom

2008-02-17 @ 16:44:55
Postat av: mamma

Du är den bästa Maria jag vet, kram. Men du, det är mycket stavfel i din text, varföör....längtar efter dej.
Om jag tar flyget till dej, kan jag bo på skolan???? Vet ej när eller om jag gör det. Kanske.

2008-02-18 @ 09:50:07
Postat av: mamma

Du är den bästa Maria jag vet, kram. Men du, det är mycket stavfel i din text, varföör....längtar efter dej.
Om jag tar flyget till dej, kan jag bo på skolan???? Vet ej när eller om jag gör det. Kanske.

2008-02-18 @ 09:51:08
Postat av: Maria

Haha! Mamman, jag vet att det är en hel massa stavfel. Det beror på att jag skriver fort och inte orkar ändra:P Du får leva med det.
Ja, du kan bo i mitt rum med mig. På helgerna tror jag ej att det kostar något, annars är det typ 50 per natt eller så=) Du är väldigt välkommen. Lolas mor var här i helgen. Så... Gör det!=)

2008-02-18 @ 11:56:25
Postat av: Jojjo

Maria! Jag läser här ibland, om än en aning sporadiskt... Jag tycker det är mysigt att läsa om dit liv och du får vara hur odjup du vill! :o)

kramas

Postat av: smygläsaren

Hej,
jag kikar in ibland och läser... kanske för att du gör nåt underbart som jag hade velat göra...
åka iväg och sjunga :-)

2008-02-18 @ 19:29:49
Postat av: Zarah

Du vet att jag är här.. :)

2008-02-18 @ 19:30:57
Postat av: josefin

jag läser!

2008-02-19 @ 18:34:41
Postat av: Petter

Jag kan bara kika in på helgerna när jag är hemma, men läser gör jag :P

2008-02-23 @ 13:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback