I wanna live my life...

Jag längtar hem. Då var det sagt. Jag går som runt i en stillsam värld utan krav, men med alltför mycket krav på mig själv. Jag är stressad och trött, men ändå rätt så till ro. Spänd också, och jag fick träningsvärk efter ridningen i söndags. Idag borde jag öva. Öva, öva öva. Men först ska jag blogga. Sen ska jag öva.

Tänk om jag blir sjuk!?

fredrik ringde idag! Halt oväntat och så otroligt kul! Jag tror inte att jag riktigt är värd så bra vänner. Men jag ska försöka vara så duktig vän som möjligt även när jag är borta, men det är grymt svårt. Så förlåt mig i förväg för alla gånger jag är dum. Säg gärna till.

Imorgon är det masterclass. Börjar efter lunch. Då ska jag sjunga You & me. Och på fredag är det sceniskt och jag ska sjunga you oughta know. Jobbade lite med den idag. Får sjunga med twang, vilket är helt nytt men jättekul! och öva på att förstå vad jag gör med min kropp när jag sjunger. Det är som en hel tny värld det här med sången. På masterclassen igår så pratade Marica om rösten som instrument. Och om hur vi ska använda effekter och vi fick öva på att hitta ett stöd i kroppen och så vidare. Jag tror att det här året kommer ge mycket mer än jag tror. Och när nu Mia är tillbaka så ska det bli riktigt skoj! Fick en shakespearelåt i läxa^^,. Ska öva på att hitta en mixröst uppifrån. Och jag förstår liksom nästan vad de snackar om. Men alla sångteori känns rätt grön för mig.

Anyways. Jag kommer hem om typ 4 veckor. fredagen tänker jag spendera i skolan (jag vet... nööörd). Och sen får jag fördela ut dagarna så att jag inte missar någon. Bara så ni vet så är jag van vid att ha folk omkring mig 24/7 nu, och kan nog bli lite ensam när jag är hemma. Fast då har jag ju familjen. Dom lär vilja träffa mig ett tag med.

I övermorgon kommer både studiebidrag och inackorderingstillägg och pengar från mamma. Visst är jag väl lite bortskämd?:P Well. Jag kommer klara det iaf.

Petter skickade en teckning häromdagen också! Snart ska den få hänga på min vägg! Den föreställde mig och Yennipher på grönan! Jag blev massor med glad:D. Ni andra får gärna följa hans exempel:D. Tack petter!

I helgen är det övernattning på EFS i stan. Blir nog kul. Och mitt första kyrkjagis förmodligen. Det är med U-nited.

Nej, jag blev spänd av att sutta här och skriva. Jag ska kolla mitt FC och sen gå och öva. Måste nog vänta på Gustav först... skulle vakta hans dator...

<3

Kommentarer
Postat av: josefin

man får längta hem! man ska nog nästan göra det, annars är man inte riktigt mänsklig.. och du ska träffa mig och stina! pax att du ska! fler än en dag! pax pax pax!

2007-09-26 @ 19:09:08
Postat av: Petter

Glad att du gillade den :)

2007-09-26 @ 21:06:01
Postat av: amna

åh, jag fattar inte >.< kopiera den delen där det står? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback