Om en stund startar den trejde perioden.

Ojojoj, vilken vecka det varit. Planerad in i minsta detalj. Vattentät, kunde inte gå fel. Jag har fungerat som jag brukar när jag är hemma. Mycket fysiskt arbete och mycket planering. Jag har fått vara jag. Trött har jag också varit i kroppen. Men all stress jag kände förra veckan och innan dess har inte stört den här veckan.

Har träffat massor med folk och varit en hel del i stallet. I onsdags red jag fyra hästar... Det är ganska mycket. Fast egentligen var det väl tre och en unghäst. Dagen efter var det två. Mockat en del också. Men ja, mycket för att vara jag, men inte så mycket egentligen kanske. Jag är glad att jag kunnat hjälpa till och unghästinridning är inget som jag gjort förut och därför har det varit rätt spännande. Den som jag "red" gick framåt fort och det gjorde den andra också. Kunde nästan styra lite och så själv sista gången.
Stratos var riktigt fin och Sockan var en mycket trevlig överraskning! Kul att jag fick komma hem och rida mycket. Fick ju ett samtal från distriktet också. Hon undrade om jag fått brev av henne och jag hade inte läst igenom min post ännu. Sedan berättade hon att tävlingssektionen beslutat att junioren som vann lektionshästmästerskapet och ponnyn som vann ska få åka på Agrias riksmästerskap för lektionsryttare. Jag blev lite chockad så jag ringde A-K och hon tyckte absolut att jag ska åka, eftersom man inte skulle ha med sig egen häst, utan ridsportförbundet tillhandahåller med hästar. Så den 25/11 ska jag ta mig till Eskilstuna för att rida! Jag som skulle bo här i Norrland och prioritera musiken. Men ja... riksmästerskap lät skoj. Får se hur mycket man tappat. Eller om det kanske kan gå. Vi märker.

Just nu sitter jag i datasalen i solgården på Solvik. Helt ensam. Tror jag. Jag hörde någon komma in förut, men den tittade inte in här och är livrädd för att den ska skrämma mig senare under kvällen. Jag är lite smårädd överhuvudtaget. Har inte sett en enda levande varelse (förutom min dammråttor som snällt väntade i mitt rum) här ännu och jag är bra på att inbilla mig saker. Imorgon måste jag våga mig till Villan. Ska öva.

Lyssnar på Skellefte-Timrå, och just nu står det ett-ett. Har lite problem att fokusera på vad jag skriver, så om det verkar osammanhängande så är det inte särskilt konstigt.:P
På tal om Timrå så sov jag där inatt. En mycket snäll och trevlig familj var det och jag kan lätt förstå varför Gustav är så snäll.
Och förkyld har jag blivit. Värst är att jag inte riktigt hör som jag brukar. Halsen känns rätt bra, men näsan rinner... uscha..

Nu ska jag lyssna klart på andra och tredje perioden och sedan blir det mys på rummet med tända ljus. Jag har t o m vågat mig in i hemkunspaen för att låna en tändare. Fast jag är inte ensam längre. Snett framför mig sitter Gong! Och guess what!? Han bor på min våning. Känner mig mer trygg nu!

Kommentarer
Postat av: Zarah

hur slutade matchen då?
Vet du att du är tokig? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback