Mellansel

Mycket ska hända:
(X)Den 13/5 ska jag rida lektionshästmästerskapet.
(X)Den 14/5 ska jag ha sånglektion på eftermiddagen.
(X)Den 14/5 ska jag rida istället för Jennie.
(X)Den 15/5 ska vi repa på morgonen, utan lärare.
(X)Den 15/5 måste jag gå på balett på dansens hus.
(X)Den 16/5 ska jag göra ansökningsprov till mellansel.
(X)Den 16/5 ska jag förmodligen till brandstationen på eftermiddagen.
(X)Den 17/5 ska jag tävla Tinka.
(X)Den 18/5 är det studentmiddag på resturang April.
(X)Den 19/5 ska jag vara stallvärdinna för Bea.
(X)Den 21/5 har jag matteprov.
(X)Den 21/5 har vi extrainsatt rep inför tackoadjö på kvällen.
( )Den 23/5 ska jag lämna blod.
( )Den 23/5 är det tackoadjö, vi ska repa hela dagen och spela på kvällen.
( )Den 25/5 fyller min lilla syster år!
( )Den 3/6 ska jag tävla Farao.
( )Den 8/6 gör jag ansökningsprovet till Solvik.
( )Den 9/6 tar jag studenten.

Jag... Lyckades... Jag tog mig in.... Det är helt sjukt! Fattar ni att jag faktiskt flyttar i höst... Det är inte bara nonsens och prat längre. Det är så.

Jag tog upp brevet ur brevlådan och det knöt sig i magen. Svar så fort? Det var inte ens en vecka sedan jag var där. Var det positivt eller negativt att jag fick svar så fort? Jag höll brevet hårt i handen och knöt långsamt upp skorna. Satte mig ner vid matbordet och förberdde mig på det värsta. Kanske var Solvik mitt sista hopp? Jag mådde riktigt illa nu och när jag väl öppnade kuvertet trodde jag inte riktigt på vad jag såg: "Vi har glädjen att meddela att du är antagen till Musiklinjen läsåret 07/08."
Ett skrik, ett samtal, förtvivlan och lycka.

Jag är antagen.

Fast jag vill ju fortfarande in på Solvik. Men jag kan, och jag ska flytta till Norrland.

<3

Kommentarer
Postat av: Trash3r

Då får man väl ta å gratta då :)

Postat av: Mattsin

way to go!

2007-05-22 @ 16:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback