inget blod, tack och adjö och tävla!

Mycket ska hända:
(X)Den 13/5 ska jag rida lektionshästmästerskapet.
(X)Den 14/5 ska jag ha sånglektion på eftermiddagen.
(X)Den 14/5 ska jag rida istället för Jennie.
(X)Den 15/5 ska vi repa på morgonen, utan lärare.
(X)Den 15/5 måste jag gå på balett på dansens hus.
(X)Den 16/5 ska jag göra ansökningsprov till mellansel.
(X)Den 16/5 ska jag förmodligen till brandstationen på eftermiddagen.
(X)Den 17/5 ska jag tävla Tinka.
(X)Den 18/5 är det studentmiddag på resturang April.
(X)Den 19/5 ska jag vara stallvärdinna för Bea.
(X)Den 21/5 har jag matteprov.
(X)Den 21/5 har vi extrainsatt rep inför tackoadjö på kvällen.
(X)Den 23/5 ska jag lämna blod.
(X)Den 23/5 är det tackoadjö, vi ska repa hela dagen och spela på kvällen.
( )Den 25/5 fyller min lilla syster år!
( )Den 3/6 ska jag tävla Farao.
( )Den 4/6 skriver jag GemuB-provet.
( )Den 6/6 ska jag tävla Farao.
( )Den 8/6 gör jag ansökningsprovet till Solvik.
( )Den 9/6 tar jag studenten.

Jag lämnade aldrig blod. Jag tyckte jag var förkyld och ville inte riskera att bli megaförkyd bara för att kroppen måste ägna sig åt att skapa blod. Så jag tar det en annan gång. Det är liksom lika bra. Synd bara att jag inte kunde lämna eftersom de har blodbrist just nu...

Sen har det ju varit Tack&Adjö också. Jag tror det är en av de sorgligaste och roligaste upplevelserna i mitt liv. Vi repade stor del av eftermiddagen och allt satt sådär lagom bra. Vi gick till slut in i det lilla rummet "bakom" scen och Jimmie började släppa in folk. Sedan kom han in i det rummet vi var i och sa några väl valda ord. Bl a att han är så stolt över oss och att det här är det sista vi gör, så vi skulle gå ut och ha riktigt roligt och visa vad vi kan! Han lyste i ögonen och det gjorde han hela kvällen.
Vi gick till slut ut på scenen och rev av "September". Den gick riktigt bra och sedan flöt det på. Jag pratade här och där mellan låtarna och dansarna dansade här och där emellan låtarna. Under en av danserna. JAg tror det var före "I wish" så säger Jonis till mig att Joel sitter där borta i hörnet. Joel... JOEL SAHLIN! Ni fattar nog inte, men hela klassen blev så sjukt glad över att han kom. Jag fick tillfälle att stå och prata en tio minuter efteråt också och jag inser varför jag har saknat honom! Och jag tror att han tycker om oss.. Jag menar, han minns oss ju!
Efteråt var första känslan: "Yes! Vi gjorde det och vi var grymma!". Nästa var: "Oj... Nu är det slut. Det här var det sista". Jag tror jag vard en enda som faktiskt grät. Jag hjälpte till att rigga ner och rulla sladdar efter att alla hade gått hem och tog sedan en promenad hem till Rickard för att lämna hans väska. Då ringde Ken1 och frågade om jag skulle med till Johan och se på film. Mamma tyckte det var okej och vi såg Tenacious D-filmen...
Den här kvällen avslutades med en diskussion ang om jag skulle skaffa mig en skoterraggare när jag flyttar till Norrland:P. Den kunde med andra ord inte bli bättre! Jag är så nöjd med konserten och att avsluta med vänner är bra.

Idag har Magnus ringt och berättat att jag ska få rida Juni-tävlingen hemma! Regional häst-dressyr! Ofta jag har en chans, men det ska bli riktigt riktigt kul!:D

Jag har fått lite nya smeknamn... De flesta av Jocke:P Här är ett par stycken: Chefen, Gullet, Virgin Mary...
Nu är det inte mycket kvar! Gemun ska vi öva på tillsammans ett par stycken och det är bra!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback