Maybe we can save the nation?

Oj...

Scenario: Jag söker skolor och kommer in. Flyttar i slutet av sommaren. Ingen flyttar med mig. Alla blir ens inte kvar i Nynäs.

Jag vet att det här är världens uttjatade ämne just nu. Alla funderar på skolor och vilka de kommer hålla kontakten med/inte hålla kontakten med efter skolan. Och jag funderar också. jag är i alla fall helt säker på vars jag vill. Men allt som jag har haft här i 19 år kommer vara ett minne. Stallet kommer vara ett minne. Huset kommer vara ett minne. Emma. Vansta. Estet. Jag kommer ju kunna komma tillbaka till allt om jag vill (och sommrarna vill jag väl vara hemma på). Men jag kommer vara en hel massa mil bort.

Och hur mycket kontakter kommer jag orka hålla? Förhoppningsvis finns det några på nya skolan som jag lär känna. Och man kan inte hålla en miljon kontakter levande hela tiden. Men jag vill ju inte bryta med någon, eller tappa någon. Och vem ska trösta mig när jag är där?

Stallet. Ni förstår inte hur mycket det betyder för mig. För mig är det lugn. Jag vill gräva ner mig när jag tänker på att jag flyttar ifrån halva mitt liv.

Men jag kommer inte orka leva den hära våren om jag tänker för mycket på det här. Bara jag tar vara på all tid nu och i sommar, så kan jag gråta i höst, då är jag redan där, då är jag liksom i mål. Jag kommer gråta som en annan gnu...

Relaxations

<3

Kommentarer
Postat av: "Oavsett"

Jag hoppas vi komemr hålla kontakten iaf :)

2007-03-27 @ 23:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback