You live, you learn...

Det droppar
ovissa droppar nerfrån himlen.
De vet inte vart de är på väg.
De vet inte vem som tar emot dem när de landar.

De svaga söker de svaga, för att krossa dem.
När mina ord inte längre räcker
finns du ändå med i tanken.
För mycket?

För mycket ovisshet.

Du skulle kunna veta
och du vet nog också.
Men droppen vet inte.
Och hon skulle gärna veta.


Idag jobbar jag 14-19. Jag har sovit massa många timmar inatt, och känner mig hyfsat utvilad. Men ikväll blir det ändå bara hemma för mig. Imorgon börjar jag 9 och slutar 14. Då kan jag hitta på något. sen ska jag nog leka med isac i helgen och med Josse kanske.

Det regnar ute. JAg är nästan lite glad att ajg slipper sälja jordgubbar idag:P Fast ja.. det hade ju känts bra om jag fick göra det jag kunde... det som känns lugnt..

Så ärdet kanske väl ofta. Man gör det man kan, för det känns lugnt. Jag är iaf så. Jag vågar inte göra sånt som känns otryggt. OCh jag är livrädd för att flytta. Verkligen. Tänk om jag vill gå två år, men inte orkar. Tänkom jag inte kommer in i klassen ordentligt. Tänk om jag tappr kontakten med alla härhemma. Tänk om min prins aldrig säger till att han är här nu. Uscha.. jag blir närstan rädd bara av att tänka.

Nu ska jag nog duscha. OCh sedan äta lite lunch. OCh sen! jobba... woho..

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback