Changed like a leaf on a tree.

Nytt blogginlägg.. idag igen. Vadan detta? Jag har inget bättre för mig. Och kommer inte ha något bättre för mig under hela eftermiddagen, så därav ett bloggishinlägg. Men inget av större vikt för er antar jag.

Idag skulle jag ha sålt jordgubbar, men eftersom det hade blivit dubbelbokat med mig och mariana, så skulle jag få plocka varor istället. Men när jag väl dök upp imorse, så hade någon blivit sjuk som skulle sitta i kassan, så min allra första kassadag blev idag. Jag bomarderade Fia med frågor, men hon sa att det var okej. Lite halvläskigt var det, och nu är jag lite trött och så, mest i ryggen och huvet.
Imorgon skulle jag få göra nåt annat spännande. Typ pillra med grönsakerna kanske. Det vore bra... för det finns inte en chans att jag ser skillnad på äpplen och äpplen, och päron och päron. Det är en djungel I tell you!
Men som Hanna och Alfie konstaterade: Jag är ingen "riktig" kassörska. Jag behöver inte ens räkna pengarna:P.

Camilla är hemma från Kroatien. JAg ringde henne för att höra hur det varit och prata lite... Jag kände mig osvensk, och det kändes bra. Med osvensk syftar jag på det där programmet med han fredrik från värsta språket där de diskuterade om vad som var "typiskt svenskt". Att bara prata för pratandets skull var inget man gjorde i Sverige. Jag känner ibland för att ändra på det. Och I will try när jag får comviq. För då kommer det vara mindre dyrt att göra det. Åtminstone när jag har kompis.
Men iaf. Camilla är bra. Hon är liksom en vän som man inte behöver försöka vara vän med. Bara vara sig själv och prata med henne så är hon alltid snäll tillbaka. OCh jag trodde aldrig jag skulle tycka det för 4 år sen. Men det är bra att ajg tycker det... Tror jag.

Snart borde mitt comviq-kontantkort dyka upp. OCh om ca 10 arbetsdagar för min nya dator dyka upp senast. Jag längtar lite. Gosh, materialist? Nja, men det ska bli skönt med något som underlättar. Och ojs vad jag är i-landproblemig idag:P.

Jag hittade för övrigt inte i-knappen när jag skulle skriva i-landsproblemig. Jag trodde den var ett litet L. :P Men ja.. Ni skulle se mig när jag skriver.. Jag är inte jättelångsam, och jag märker oftast när jag gör fel.. förutom när jag skriver kortord som ex och och jag. Ellar när jag ska göra stor bokstav efter punkter. Men ja, jag sitter och stirrar på tangenterna istället för skärmen. För ajg hittar inte om ajg inte tittar. Och det är lite dumt.. Man lär ju märka fler fel om man tittar på skärmen.. elleR? Fast ja.. JAg borde bli grym på att stava ord muntligt eftersom ajg se rdem stavas varje dag:P Eller jag ser många ord stavas.. men inte alla... OCh när jag ska skriva engelska ord går det mycket långsammare... gör det det för  er också? Oj, vilket intressant stycke... PÖH!

Anyways. Om ni känenr att ni vill skona mig från en dag hemma ikväll, så ring. För ajg jobbar 14-19 imorrn, så jag har sovmogron, vilket betyder att ajg är på att göra saker ikväll. OCh vissa av er har ju lyckats vända dygnet litegrann, så ni borde ävl vara vakna.

Nu slipper ni höra mer strunt.

<3

Kommentarer
Postat av: Mattsin

Men asså. det måste typ vara omöjligt att titta på datorskärmen när man skriver, om man inte använder den "korrekta" fingersättningen. Jag tyckte i alla fall det innan jag lärde mig den.. Och det där med engelska ord.... Tjaa, nu går det ungefär lika snabbt som svenska, (fast ibland stakar det sig, såklart) men förut tog det längre tid med engelska än svenska.

Postat av: Maria

Jag har ingen plan på att lära mig den rätta. I'll keep looking down:P Och nu kommer jag ju behöva lära mig att skriva på bärbar... uscha..

2007-07-11 @ 19:32:06
URL: http://hiddenpart.blogg.se
Postat av: muahahah

Glor också på tgb:t men skriver lite fort på eng
men asså laptop tgb:n är ju oftast skönare tangenter, kan sitta lite konstigt dock

2007-07-11 @ 23:37:58
Postat av: Mattsin

Alltså. det här med laptop lär man sig snabbt :P

2007-07-12 @ 02:33:51
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com
Postat av: Trash3r

"Men asså. det måste typ vara omöjligt att titta på datorskärmen när man skriver, om man inte använder den "korrekta" fingersättningen."
Ingenting ä omööjligt! Jag använder inte den korrekta fingersättningen men tittar inte på tangentbordet när jag skriver, förutsatt att det är en normal layout på tangentbordet, t.ex. kan jag inte titta på skärmen när jag skriver på en bärbar eller på Thims dator :P

2007-07-12 @ 12:51:17
URL: http://trash3r.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback