To the ocean...

Right now, nothing can be right, right now, nothing can be wrong...

Allt är inte alltid vad det ser ut att vara. Fast ofta är det det också. Det finns så många svagheter hos mig och jag tänker inte rabbla, men poängen är att vi alla har svagheter. Vare sig det handlar om att inte kunna ha fel eller att tro att man alltid har fel.
Många, och däribland jag ibland också, ser på livet som svart eller vitt. Antingen eller. Antingen är jag glad eller ledsen. Antingen är jag duktig eller sämst. Antingen har jag MVG i allt eller IG i allt. Antingen är jag sjuk eller frisk. Vi har svårt att se att man kanske inte behöver vara glad för att må bra. Och vi kanske inte behöver vara sämst bara för att vi inte klarade en enda grej. Och faktiskt, emellan IG och MVG finns både G och VG och inget av dem är sämre.

Mycket av det här tror jag grundar sig i dagens människors trångsynthet. En väg finns det. Går man inte på den blir man undanskuffad. Vi ser på allt med de allra krångligaste ögonen, när vi egentligen skulle kunna låta det vara en stund och ta upp det igen när det vilat och när vi funderat.

Jag vet att det inte alltid är min starka sida att jag hellre låter saker och ting sjunka in och kanske inte ägnar så mycket tid åt att förstå eller ta itu med problem. Men om jag alltid skulle lägga mig i och aktivt försöka ta tag i allt som kommer för mig, så skulle jag förmodligen slutat orka för länge sedan.
Luta dig tillbaka och njut en stund av livet. Hittar du inget att njuta av så tänk då bara på den tysta stund du får här och nu. Ta tid till dig själv, men snälla, överanalysera inte. Det får dig att se ut som en tjej. Och vem vill göra det?;)

Sist men inte minst: Jag vet att du kan om du vill!

All I can do is keep believing...

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback