Om.

Om jag bara inte vore så fruktansvärt rädd.
Om jag bara kunde se det som ska bli bra.

Om jag bara kunde våga säga fler ord, större ord.
Om jag bara kunde se det som kunde bli bättre.

Om jag bara kunde läsa dina tankar.
Om jag bara kunde trösta när du inte kan se det som är bra.

Om jag bara kunde uttrycka vad du betyder.
Om jag bara kunde säga att jag är bra, att du är bra, att vi kunde vara bra.

Om är ett uttryck för att det kanske inte händer.
Om berättar inte om det som kan vara bra.

Om är en svaghet.
Om är inte bra om inget finns efter om.

Men om använder jag ändå.
Och om du vill får du hjälpa mig, för jag är svag.

(och om jag inte klarar det här, så kommer jag hem igen och då kommer jag skämmas så mycket att jag inte vill visa mig. Så om jag inte trivs så står jag nog ut ändå i ett år. Det är för pinsamt att komma hem.)

<3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Maria! Du är så fin och härlig och jag tror minsann att alla kommer tycka om dig!
Annars så tycker jag om dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback