Do you believe?

Nu sitter jag här igen! Det är fortfarande lika bra. Hur många gånger mamma än ringer och frågar så är det fortfarande bra. Jag trivs och jag har vänner redan! Det har inte ens gått en vecka så veckorapporten får vänta. Men änsålänge har vi haft två körlektioner, ett brukspianopro och ett teoriprov. Jag hamnade i grupp två i brukspiano (den gruppen som spelat lite mer) och teorin frå vi veta imorgon, men det var ett lätt prov.. Enda jag inte gjorde var att sätta ackord till en melodi utskriven i noter. Det kan jag faktiskt inte. Jag måste se till att lära mig. Jag ser fram emot alla lektioner! Ska bli så skoj!
Så hade vi tro och liv imorse också. Kul, kul. Trevlig skolpräst och så. Inte hela klassen är troende, men det kan nog bli rätt bra diskussioner!=)

Min första sånglektion ska jag ha på måndag eftermiddag. Måste ha valt ut en låt som jag kan men inte har jobbat med. Jag har också skrivit ner alla låtar jag har jobbat med. Det är en hel del! Ska ha Mia som sångpedagog. Hon är ung och det kommer vara kul. Saknar mina (fd) lärare dock. Hoppas att du tar hand om dom Philip;). Och om det är någon annan estet som läser det här också förstås.. Men det tror jag ej. Kanske inte ens Philip iofs?

Mitt rum är som sagt råsa. Och jag fick nästan smeknamnet råsa. (vi försöker febrilt hitta på smeknamn). Och sen kom Lola på att jag skulle heta "Bulan", pga min mage!:P haha! Sen blev det Pinkybulan till slut... Jag vet inte om de kommer kalla mig det sen:P Eventuellt Klasse. Men det kommer uppdateringar på smeknamnsfronten senare! Promise.

Tanden har knappt gjort ont alls. Idag före middagen tog jag en värkis.. Började känna av och jag blir så otrevlig när ajg har ont. Tror att det börjar läka ihop ordentligt nu.

Har börjat med gitarrlektioner också. Fast det är inte ajg som tar dem:P Haha! Tror ni era öron om jag säger att jag lär en tjej i klassen att spela gitarr? Och vi ska eventuellt gå igenom lite teori också! Så kul:D Jag vill verkligen öva på att leda nu i år. Måste öva på det.

Blir det Pite eller Örebro? Jag vet inte. Tiden frå utvisa. Jag trivs här och om (OM!) jag sulle komma in på pite och Gustav i klassen också gör det så har jag någon jag redan gått med och så. Men ja, det är för långt fram för att jag ska tänka på det nu.

Ikväll är det filmvisning i aulan. Men jag tror jag skippar det. Vi har sett på film tre kvällar i rad. (A walk to remember! Josefin!!). Och spelat bandy två kvällar. Eventuellt blire lite badminton ikväll. Jag har träningsvärk i hela kroppen! Men man måste liksom röra sig för man äter hela tiden! Frukost kl 8. Förmiddagsfika (som jag i framtiden tänker skippa, helt onödigt). Lunch 11.15. Eftermiddagsfika 14.20 (jag ska bara äta kaka på fredagar, annars frukt). Middag 16.30. Kvällsfika 20.30. Igår var det taco till lunch. Och ni skulle se salladen. Wowowow!!:D Jag älskar det här ställets mat!

Men ja. Nu ska jag fortsätta med att kolla in bdgbn och massa bloggar. Det kommer mer allteftersom. Ni frå fråga också, så kan jag skriva om allt.

(Jag tror toapappret kommer räcka tills jag ska hem. Jag ränkade på det idag:P haha)

<3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ååååh, vad härligt att du trivs! Jag blev jätteglad av att läsa det här! Tog ditt nummer av Josefin, så jag ska ringa nån dag :o) Bara så att du inte glömmer vem jag är ;o)
Kram!

Postat av: josefin

mihp, jag skulle gråta sönder mig! har dock tröttnat slightly på den filmen, men det var iofs ett tag sen. kanske ska ge den en chans till!
och jag säger: ÖREBRO!
jag står knappt ut med tanken att du ska vara så sjukligt långt borta i två år, hur ska jag då klara det i..flera?
förresten, vi kommer gå ut skolan samtidigt, woopie!
eller..nej..det gör vi ju inte. men jag tar studenten samtidigt som du examar. om du inte kör solvik i ett år, vill säga.
menmen.
jag sakar dig!

2007-08-22 @ 21:38:59
Postat av: Mattsin

Klart jag läser, och klart jag tar hand om de vilsna små lärarna :P
Men Bulan funkar inte, för det är ju Julia! (hon brukade visst slå huvudet i saker när hon var liten, eller nåt :P)

2007-08-22 @ 22:16:39
Postat av: Fluie

Allt de där som dom andra sa.. (fast inte allt men de om att de e bra att du trivs o massa trams :P) A walk to remember är typ apabra, speciellt med tanke på vilken extremt oofantligt mkt tjejfilm det är.. och dessutom är han som spelar huvudrollen sämst o dryg.. i allt utom den filmen. =)

2007-08-23 @ 20:03:13
Postat av: Maria

Jojjo: Ja ring ring ring!!!:D Jag har eftermiddagar och helger lediga!:D (du är så bra)
Josefin: Fast Pite verkar så sjukt bra. Och Mia (min nya sångpedagog) sa att det är den enda musikhögskolan i sveriget där man får välja sina kurser helt själv. Inget obligatoriskt. Och man läser inte till GG eller IE utan simply till musiklärare. Varför måste det ligga så långt upp för, likosm...
Philip: Nää, bulan verkar det inte blitt nå mer av..:P
Flu*: Ja, den var rätt bra faktiskt=) Gråtfilm:P

2007-08-23 @ 21:11:11
URL: http://hiddenpart.blogg.se
Postat av: mattsing-a-long-song

Haha ok :P

2007-08-23 @ 21:22:42
Postat av: josefin

snarare är det hOn som spelar huvudrollen som är sämst och dryg i alla filmer förutom den.
fast som sagt, jag är trött på den.
jag har en väldig lust att se love actually.

2007-08-25 @ 00:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback