När änglarna gråter...

Jag fick svar idag! På vaddå, tänker ni kanske? På ett mejl jag slängde iväg för några dagar sedan till en person som heter Frank Ådahl.

Kort sagt så fann jag en låt med honom på youtube och tänkte att jag skulle leta mer efter musik han gjort, eftersom jag tycker han sjunger grymt bra. Tidigare har jag också haft en låt med honom i sångläxa, så det var liksom lite intressant.
Låten som jag nu tyckte var så fin heter "Tårar från himlen" och han ställde upp med den år 1996 i melodifestivalen. I mejlet jag skickade, skrev jag att jag går en musikutbildning och tycker att hans låt är fantastiskt fin. Sedan frågade jag om han hade lust att skicka ackorden, för jag funderade på att ha med en svensk låt till tack och adjö (får väl se hur det blir).

Jag fick ett trevligt litet meddelande att han inte hade den i originaltonart, men att jag kunde transponera den så att den passar mig och bifogat var en ackordanalys på den!

Känns bra att det finns halvkändisar som har tid för sådana mejl som en liten flicka skickar iväg i hopp om svar.

Nu ska ajg springa iväg och kolla på den!

<3

Kommentarer
Postat av: Petter

Den kände ju jag till och med igen när jag hörde den! :D
Och ja, det är en fin sång :)

2007-04-17 @ 20:42:14
Postat av: Mattsin

Det där är faktiskt astufft. :D

Du får skicka den, och lära mig den, please?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback