Zaranka.

I onsdags red jag årets första ridlektion i Piteå. (Jag red ju lektion en gång på Sorunda också!) Vi hade hoppning och jobbade med små 9metersvolter i galopp längslångsidorna med hinder på varje sida av medellinjen.
Zaranka var riktigt fin redan från start. Jag tänker testa att rida på rätt mycket framåt så han får hitta sin egen bjudning, takt och tempo och balans. Det funkade bra!
I vänstervarvet gick det långt över förväntan. Han var riktigt fin och med i sidorna och takten. I höger var det svårare, men ändå riktigt bra. Den här terminen kommer bli riktigt rolig tror jag om det fortsätter såhär. Det tar ju tid att rida in sig på en häst, men nu börjar jag förstå hur Zaranka funkar och det blir så mycket roligare att rida då!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0