Urben.

På mitt lektionspass i onsdags red jag Urben då Zaranka var halt. Vi hade "terränghinder inomhus" på schemat och hoppade då vattenmatta utan bom, spets, fålla och sneda hinder. Åh, detta måste vi göra om och göra svårare. Det var roligt att fokusera på att inte hoppa bana utan enstaka hinder. Det ger mer övningskänsla och man kan finlira mer.
Urben skötte sig oerhört exemplariskt, men var nog lite trött i små-benen när passet var slut. Mer galopp utan att han blir för lång och inte gå fram förrän det är dags. Nästa vecka missar jag tyvärr lektionen, då jag hade tackat ja till ett konsertprojekt utan datum. Det projektet fick sedan ett datum och jag kunde inte dra mig ur. Annars är jag benhård. Jag kan inte göra annat på onsdagskvällar, för det är min ridkväll.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0