Piero och Hosse.

I lördags tömkörde jag Piero och i söndags red jag Hosse.
Pirre var mer snabbtänkt än sist, men otroligt långsam på att ta framådrivande kommando. Det är nåt jag måste jobba mer på, verkligen. Det var roligt att det gick att flytta i båda varven i alla fall och han kändes rätt fin i slutet ändå.
Hosse är äntligen tillbaka! Jag red en stund i ridhuset och han kändes otroligt genomriden och fin! Moa som haft honom har gjort ett toppenarbete med honom som det för oss bara är att hålla kvar vid! Jag red mest volt och fyrkant och kände på honom. I traven tänkte jag mycket framåt för att han skulle hitta egen bjudning och i galoppen tänkte jag framåt och lite öppna. Han tar inte riktigt för sig i galoppen som jag skulle vilja, men känns TUSEN gånger starkare än sist jag satt på han. Åh, fina häst! Nu får jag ta och kolla lite tävlingar till våren om han ska vara såhär fin!=)
Imorrn ska jag rida Hosse igen, men jag tror det får bli en uteritt, det blir mysigt!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0