Hosse.

Måndag och onsdag red jag Hosse. Måndagen red jag ut i Öjebyn, men han var jävlig i galoppen och stark i högersidan, så jag avslutade på utebanan för att lämna det vid en bra känsla. Det gick bra, men han var trött när vi kom in:P
Tisdagen fick han nya pjucks och fick vila.
Onsdagen red jag ett intensivt dressyrpass på utebanan i 40 minuter. Fokus låg på raka spår. Bogarna skulle vara på plats och bakdelen fick inte svaja. Jag la också mycket fokus vid att hörnpasseringarna skulle vara så korrekta som möjligt. Detta är svårt när man har snökanter och ingen sarg att förhålla sig till, men jag tycker det gick rätt bra ändå. I galoppen jobbade jag med halvsmå (ca 13 meter) volter också, för att hålla ordning på bogar och ben. Han blev svettig och fiin!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0