Hollie och Smokey.

Marvel var tydligen bättre imorse, men nu på eftermiddagen var han mycket mer halt än igår. Jag har kylt benet en stund och klämt och försökt hitta smärtstället, men utan resultat. Det enda jag kan konstatera är att han är varm i benet, hoven och har puls. Åsa tycker vi ska klämma på han med visitertången. Det tycker jag med. Hoppas det är en hovböld som är lätt åtgärdad.
Idag har jag i alla fall ridit det lilla yrvädret Hollie. Hon har vilat två dagar, så jag började med att lina henne i båda varven, mest i galopp för att få ut eventuella bocksprång utan mig på ryggen. Gick bra och hon bockade inget så jag satt upp och jobbade med traven.
Hon har lätt för att köra upp huvudet och springa iväg så fokus idag låg på avspändhet ett helt varv på volten utan avbrott. Lättare sagt än gjort, men efter skänkelvikningar och småvolter så tog hon ett stöd och sökte sig neråt och behöll det hela varvet runt. Då nöjde jag mig och gick in. Ska jobba mer med galoppen imorrn. Hon är lite svag där.
Smokey red jag i 18-gruppen för AK. Jag har ju ridit Smokey en del förut, innan jag flyttade upp till Norrland, men jag kan inte säga att jag minns hur det var då:P. Nu var han hursomhelst fortfarande lika fläckig (bra det). I framridiningen hade jag 600 kilo häst i handen. Stark som en gnu! Jag tänkte att det var uppvärmning och fokuserade på min egen sits istället. Skänkeln hade en tendens att spänna sig och fara upp, så ner med knäna och ihop med skulderbladen.
Efter skrittpausen jobbade vi med korta övergångar (förberedelse för halvhalt) vid varje bokstav i trav och då släppte han till lite och blev mycket trevligare att rida. I galoppen jobbade vi på volt med fattningar. Högergaloppen blev rätt bra, men jag tror han lessnade på mig i vänster varv. Han blev sådär stark igen och jag återgick till min sits.
Hursomhelst är jag ändå nöjd. Han mjuknade och släppte på trycket och jag red hela tiden. Smokey är fin! Idag lite pigg och glad, men fin!
Smokey i sommarhagen. (Den fläckiga såklart)
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0