Marvel och Rocky.

Jag vill börja med att säga att jag tagit flera fina bilder på Marvel och Rocky idag, men jag råkade radera dom allihopa. Tar med kameran imorrn också. Hoppas batteriet räcker.
Fick i alla fall rida Marvel idag igen. Tyckte han borde få gå ut. Det var ljust ute och då ska man passa på. Men huvvaligen vad det blåste! Han var på tårna hela vägen, men skötte sig ändå bra. Red bara grusvägen fram och tillbaka, ville inte äventyra och riskera att få en gren i huvudet eller nåt. Gick sen in i tältet en sväng också och jobbade vidare på gårdagens övergångsövning, samt tog lite galopp. Han svarade bättre framåt idag, men det kan nog ha haft lite med vädret att göra:P Bakåt var svårare. Imorgon ska jag galoppera lite mer tänkte jag och jobba mer där, för att variera lite.
Red sedan Rocky i tältet. Han var också taggad men skötte sig riktigt bra. Jag red på en åttvolt i trav med skrittövergång vid X, efter uppvärmningen. Han svarar jättebra för sätet, så jag tränade mig själv på att behålla bjudningen i avbrottet och försöka göra avbrottet genom att sitta emot. Så småningom gock jag över till att göra halvhalter med sitsen (magen). Så man kan säga att jag har tränat på att göra halvhalter med magen idag. Så himla roligt att rida på en så fin och känslig häst!
Som sagt så missade jag ju lite med bilderna, men håller på att ladda upp två filmer nu, som jag slänger upp i ett inlägg senare. Håll tillgodo!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0