Marvel och Hollie.

Jag glömde kameran idag!
Marvel fick sig sitt galoppjobb. Han tyckte det var skitjobbigt, men jag tyckte det var helt nödvändigt och som vi alla vet så vinner jag. Värmde upp i trav först och gjorde övergångar som de tidigare dagarna. Efter skrittpausen jobbade jag på en volt med galoppfattningar och volter i volten. Han har en tendens att försvinna med bogarna, så det var mycket vända som blev dagens övning. Tror det var nyttigt och vi ska fortsätta imorrn.
Hollie är en ridskoleponny som kom samtidigt som Marvel. Hon var tokpigg idag, trots att Jossan redan ridit henne (vilket Kajsa inte visste när hon bad mig). Rolig var hon faktiskt, men pigg! Jobbade mest på att hon skulle stressa av och rastas, så det blev inte så mycket mer än trav och galopp på volter och fyrkant.
Imorrn ska jag nog rida båda två igen. Det blir skoj=) Och hinner jag inte uppdatera här, så vill jag önska er ett gott nytt år, alla fina läsare!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0